Пазари

На чаша (безалкохолна) бира

Мара Георгиева, "Капитал" 20 януари 2025, 13:09

Бутилки с бира с петте олимпийски пръстена, излезли от пивоварната на Anheuser-Busch InBev NV в Белгия, бяха част от Олимпийските игри в Париж през лятото на 2024. За първи път в историята на игрите техен спонсор стана производител на бира - при това предложената от него Corona Cero не съдържа алкохол. Напитката с нулево съдържание на алкохол не бе случаен избор. Това е сегмент от световната бирена индустрия, който расте заедно с тренда за здравословен начин на живот, и производителят логично търси начин да разшири пазарното си присъствие в тази ниша.

Размерът на глобалния пазар на безалкохолна бира нараства от 18.44 млрд. долара през 2022 г. до 20.16 млрд. долара през 2023 г. при общ годишен темп на растеж 9.3%. Безалкохолните бири вече надхвърлят 8% от европейския бирен пазар с неговите близо 50 хил. марки, а за региона на Централна и Източна Европа са най-бързо растящият сегмент за последните седем години, по данни на Global Data.
Какъв е приемът им в България?

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK