Shein и Temu удрят български търговци и производители
Агресивна реклама. Изключително ниски цени и бързи доставки. Стоки, които не отговарят на европейските стандарти за безопасност. Ангажиране на карго полети с години напред, което затруднява цялата верига на доставки. Субсидиране от страна на китайската държава. Това са някои от основните характеристики на бизнес модела на китайските платформи за онлайн търговия Shein и Temu, които притесняват бизнеса в страната, обобщиха участници в кръгла маса "Китайските платформи за бърза мода и стоки - заплаха за здравето и бизнеса", организирана от Българската стопанска камара (БСК) и Българската асоциация "Кръгов текстил" (БАКТ).
Бързото и безконтролно навлизане на двете китайски компании за търговия по интернет създава проблеми на българските компании, заявиха участници в срещата. "През последните 18 месеца бележим спад в продажбите, като всяко тримесечие нещата се влошават. Отначало решихме, че това е постковид ефект, после потърсих причината в себе си като мениджмънт, докато установих, че няма как да се противопоставя на цени от 10 лева за 10 тениски и куфарче с инструменти за нула лева", коментира Севдалин Спасов, председател на Българската асоциация "Кръгов текстил" (БАКТ) и собственик на "М холдинг", в който влизат и магазините за дрехи втора ръка и аутлет "Мания". Той уточни, че за една година от 40 магазина "Мания" е бил принуден да затвори девет.
Четете пълния текст на сайта на "Капитал"