Големите търговци се обявиха против нарочването на сектора за високите цени

Сдружението за модерна търговия изрази сериозното си притеснение от "зачестилите случаи на популистка реторика от страна на различни публични фигури, с която се хвърля петно върху търговците на дребно с храни в България".
Организацията обединява 13 от водещите ритейлъри в България: "Билла България", "Фантастико груп", "Дайхман търговия с обувки", "дм България", "Доверие - Брико" ("Мосю Бриколаж"), "ИКЕА - България", "Кауфланд България" , "Лидл България", "Максима България" ("Т MARKET"), "ПЕПКО България", "ПроМаркет" , "Хиполенд" и SOpharmacy.
Според членовете на сдружението настройването на широката общественост спрямо цял един сектор от българската икономика "не кореспондира с отговорно поведение, насочено към сдържане на инфлационния натиск". Още повече, че атаките срещу търговците са във време на предстоящи съдбоносни решения за страната ни като членството на България в еврозоната, при които е "особено важно партньорството между бизнеса и институциите и търсене на работещи решения, а не внасяне на допълнителни разделения, базирани на популистки тези", обобщават от организацията. И припомнят факти, доказващи, че търговците на дребно са сред големите и отговорни работодатели и данъкоплатци в страната.
Четете пълния текст на сайта на "Капитал"